Om Ordkild

om ordkild [ˈoˀɐ̯’kil]

Ordkild er et mindre, aalborgensisk bureau, som fokuserer på PR og content marketing. Virksomheden blev til i 2016 som en freelanceforretning med journalistik og tekstforfatning som arbejdsområder. Siden er fokus skiftet, og kerneområderne har ændret sig. I dag består langt størstedelen af vores kunder af iværksættere og virksomheder, der har noget på hjerte.

Om opgaven handler om god PR eller en velfungerende e-bog, så skal der være en interessant historie til, før budskabet kommer ud. Dermed er det altså den gode historie, som reelt er vores produkt. Det er de spændende vinkler og skæve tilgange.

Kommunikation, journalistik og tekstforfatning burde i den ideelle verden handle om at fortælle gode historier. Men det sker alt for sjældent, at der kræses om den del, når skriverkarlene landet over går til tastaturet.


Kasper Ørkild

I 2016 startede Kasper virksomheden Ordkild Medier som en sidegesjæft til studiet og senere jobbet som journalist på et dagblad. Året efter voksede virksomheden til en størrelse, der krævede fuld opmærksomhed og hele arbejdsugen.

Kasper har blandt andet lagt byline til artikler for NORDJYSKE Stiftstidende, Fagbladet Søfart, Great Golf Magazine og Ritzau. Derudover har han produceret tv-indslag for 24NORDJYSKE og amerikanske KOMU 8 News.

– Danmarks Medie- og Journalisthøjskole – 2013-2017
– University of Missouri – 2016
– Aalborg Universitet – 2011-2013
– Medlem af Dansk Journalistforbund

Send Kasper en mail


Derudover har vi flere dygtige freelancere tilknyttet. De har forskellige kompetencer, der bidrager til at formidle den gode historie. Ordkild henter hjælp udefra, når for eksempel videomateriale og andre visuelle aspekter skal give merværdi.

Er du etableret freelancer med interesse i et samarbejde med os, så tag endelig kontakt.