Pressehåndtering

pressehåndtering [pʁasəhʌnˈteˀɐ̯eŋ]

Som journalist er det ofte svært at finde den rette person – for eksempel erfaringskilde eller ekspert –  til en historie. Med en tilknyttet pressekontakt hjælper I journalisterne på rette vej uden at spilde tiden hos andre medarbejdere. Det gælder både virksomheder og foreninger. Til gengæld bliver jeres offentlige profil bedre og omtalerne hyppigere.

En ekstern pressekontakt er et alternativ til at hyre en journalist som medarbejder i jeres virksomhed. Flere små og mellemstore virksomheder vælger denne løsning.

Det er især oplagt at tilknytte en presseansvarlig ved arrangementer, der er under stor mediebevågenhed. Det letter arrangørens arbejdsbyrde og øger mediedækningen med en aktiv pressekontakt, som journalisterne altid kan tage fat i og koordinere med.

pressehåndtering ikon

Opgaverne som pressekontakt eller -ansvarlig er som regel følgende:

  • Håndtering af henvendelser fra medier og journalister
  • Udsendelse af pressemeddelelser i et planlagt forløb eller ad hoc
  • Administration af akkrediteringer og medieoverblik
  • Overblik over mediedækningen af et arrangement på dag-til-dag-basis

Mangler du pressehåndtering – eller en enkelt pressemeddelelse?

En længere aftale om pressehåndtering skiller sig ud fra enkelte udsendelser af udsendelse af pressemeddelelser. Er der ikke et ønske om en udarbejdet plan for pressehåndteringen eller tale om et arrangement, så er aftale om enkelte pressemeddelelser optimalt.

En aftale om pressehåndtering er en stor beslutning i de fleste virksomheder, og det kræver derfor mange overvejelser. Bliv klogere ved løsningsmulighederne ved at kontakte os. Derefter ser vi på mulighederne for pressehåndtering i jeres organisation.

Læs vores indlæg om pressehåndtering:

I tvivl om jeres muligheder? Få 30 minutters gratis vurdering af jeres pr-potentiale