PR

pr [ˈpeˀˈæɐ̯]

Hvilke medier skal vi ramme? Hvad er vores centrale budskab? Hvordan skal vores profil være udadtil? Der er mange spørgsmål at tage stilling til, når det handler om public relations – altså pr. Derfor er sparring vigtigt, når der skal udarbejdes en pr-strategi i en virksomhed.

Det er de færreste små eller mellemstore virksomheder, der har råd til egen pr-afdeling. Men med løbende idéudvikling og samtale på området er det muligt at holde selve udarbejdelsen af teksterne in house. Alternativt kan en strategi også indeholde en planlagt række pressemeddelelser og den videre fortælling af et centralt budskab.

Public relations kan altså være mange ting. Ordkild tilbyder følgende ydelser på pr-området:

  • Sparring omkring hovedbudskabetpr-strategi ikon
  • Interview af virksomhedens centrale personer
  • Løbende samtaler om potentielle historier i virksomheden

En længere samarbejdsaftale for en virksomhed eller op til og undervejs ved en begivenhed giver en stærk medieprofil og god håndtering af mediepresset, der ofte kan opstå.

Alternativt kan arbejdet med en længerevarende pr-strategi kombineres med pressemeddelelser fra vores hånd.

Læs vores indlæg om PR-strategi: