Content Marketing

content marketing [‘kon-tent mahr-ki-ting]

Content marketing kan være mange ting. Men det handler dybest set om at markedsføre sig selv eller sin virksomhed på indhold – som det fremgår at begrebet. Det sker oftest gennem e-mails, blogindlæg, whitepapers og e-bøger, der formidler viden til læseren.

Ordkild tilbyder at være en fast bestanddel af jeres content marketing-strategi. Sammen arbejder vi med at finde vinkler og viden, som formidles på den bedst mulige måde.

viden – en Hjørnesten i content marketing

Blogindlæg har længe haft et slags amatørstempel på sig, og der er ofte en negativ klang omkring begrebet. Men det kan reelt være det samme som en redaktionel artikel. Bruger en virksomhed sin blog ordentligt, så kommer der indhold ud, som er mere end tomme ord og salgstaler. Der kan være historier, perspektiver og indslag fra andre end jer og jeres ansatte. Snak med en interessant person i jeres branche, og skab en værdifuld historie ud fra det. På den måde bliver blogging til meget mere.

Vil du gerne skalere indholdsmængden mere på de enkelte elementer, så er det oplagt at forfatte et whitepaper. Det ligger lidt mellem et blogindlæg og en e-bog og kan minde om en slags online brochure. Men den vigtigste forskel fra brochuren er, at et whitepaper kommer med noget kontekst til læseren.

Det stykke indhold med mest kvalitet er dog en e-bog. Det giver masser af information, viden og teknikker videre til læseren, som kan suge noget af jeres viden til sig. Men det kræver meget information og viden at forfatte en e-bog. Derfor øges kvaliteten oftest ved at finde relevante kilder og gode interviewpersoner, som kan bidrage til bogens tilblivelse.

content marketings stærke lillebror

Inbound marketing er en slags lillebror til content marketing. Bannerførerne og opfinderne af den metodik er amerikanske HubSpot. I denne gren af content-universet kobles indholdet sammen med automation og såkaldte leads. Her veksler vi også mellem såkaldt gated og open-access indholdAltså om du sender dine informtionsrige gloser åbent ud til folket eller kræver en e-mail for at tilgå det.

I inbound kommer nyhedsbreve og andre slags e-mails dybt ind i strategien, som vigtigst af alt handler om at uddanne og lære fra sig, når du sender vise ord ud til målgruppen. Det giver en stærk følgeskare, når du sender relevant indhold ud til de perosner, der allerede har vist interesse for emnet.

content marketing ikonSom inbound-certificeret indholdsskaber er det oftest rettelinjerne og idéerne bag denne metodik, som Ordkild arbejder efter på content marketing-siden. Certificeringen kommer gennem mange timers online kursus i inbound marketing fra HubSpot. Her er seminarer nemlig deres fantastiske indhold som led i en effektiv inbound-strategi.

Læs vores indlæg om content marketing: