Inspiration

Derfor er jeres regnskab en god nyhed

Derfor er jeres regnskab en god historie

Er du typen, der smider en hurtig underskrift på årsrapporten og lægger den i skuffen? Så skal I måske overveje, om der er en god historie mellem de tal, som revisoren sender i jeres retning. For der er mange relevante medier derude, som hungrer efter det, der bliver skrevet mellem cifferlinjerne.

Fang journalisterne med gode overskrifter

Skarp PR: Fang folk med gode overskrifter

Det første skridt til at få omtale i pressen er ét klik fra journalistens side. Det handler om at få modtagerens øjne på emnefeltet og åbne din pressemeddelelse. Du skal skrive noget spændende, opsigtsvækkende eller meget interessant for det. Derfor skal du dedikere noget tid til at skrive gode overskrifter, når du udbreder din virksomheds budskab.

Ram plet: Fem råd til gode pressemeddelelser

Ram plet: Fem råd til gode pressemeddelelser

Få fat i den lange ende, når du sender pressemeddelelser ud til diverse medier. Hvis du ved, hvad du vil fortælle, og hvordan du skal gøre det, er du allerede foran på point. Derfor har jeg fundet fem aspekter, der er essentielle, når jeg sender historier ud til de danske medier.

Derfor hader jeg SEO

Derfor hader jeg SEO

Okay, overskriften har måske fået lidt journalist-stramning. Men en konstant kamp mellem det gode indhold og søgemaskinens algoritmer har længe været tekstforfatterens udfordring. Som indholdsskaber i en content marketing-strategi er der samme bekymringer – og mange valg at træffe. Derfor slår jeg altid et slag for bedre historier og mindre fokus på de tekniske SEO-aspekter.

Content marketing med kasket og overalls

Content marketing med kasket og overalls

Når jeg forestiller mig en marketingafdeling, er der slips og strøgede skjortekraver over det hele. Tilføj eventuelt et par kvikke bemærkninger og en masse energiske buzz words. Men i content marketing er der en gut, som i høj grad skiller sig ud fra den stereotyp.

Simpelt og effektivt: Sådan sliber du din vinkel

Simpelt og effektivt: Sådan sliber du din vinkel

Det er langt fra alle selvstændige og virksomheder, der har råd eller lyst til at ansætte dedikerede tekstforfattere eller copywriters. Det er en nem opgave selv at løse, når det prioriteres, hvad pengene skal bruges på. Men én fejl går igen, når tekstforfatningen udføres af virksomhedens blæksprutte. Din vinkel bliver mudret og uklar.

Tre eksempler på manglende presserådgivning

Tre eksempler på manglende presserådgivning

Det er ikke altid nemt at være i søgelyset. Her glipper selv de bedste fra tid til anden. Her følger nogle hovedrystende og lidt sjove eksempler på folk, der enten ikke lyttede til deres presserådgiver eller manglede rådgivning i første øjeblik.